דלג לתוכן

הילד הפנימי והמבוגר האחראי

שייך למדורים:
לחבק את הילד הפנימי. המבוגר האחראי

מי אוהב את הילד הפנימי שלו ?

מי חושב שהמבוגר האחראי צריך להיות בשליטה ?

למה אני לא אוהב את הילד הפנימי ?

“אני מתנהג כמו ילד !”
כמה פעמים אמרתם את זה לעצמכם ?!
בדרך כלל בדיעבד.

כשאני בתוך הבלגן וההתרגשות והדרמה
אני לא שם לב למניעים ולהתנהגות.

אחר כך
כשאני יושב לבד
ומגלגל בראש את ההתרחשות, הסצינה
אני פתאום מסתכל מהצד
ונבוך, שלא נאמר מתבייש,
מההתנהגות שלי.

באסה.
ככה התנהגתי ?!
באמת צעקתי שמגיע לי
ושאני רוצה את זה ככה
ולא מסכים לשמוע שום אפשרות אחרת
וזה יהיה רק בדרך שלי
ועכשיו !!!

מה קרה להנחת היסוד
תמיד יש עוד אפשרויות” ?

מה קרה להסתכלות מעמדה שנייה,
העמדה של האדם האחר ???

שלא לדבר על עמדה שלישית,
העמדה הניטרלית,
רק העובדות
כמו מצלמה שמצלמת ומקליטה את האירוע
ללא הרגשות והדרמה ?

ואיך זה היה נראה אם הייתי עוצר לרגע באירוע
ממש באמצע ההתרחשות
ושואל…
“מי מחזיק עכשיו בהגה ?
מי מחליט ופועל עליי עכשיו ?
הבוגר או הילד הפנימי ?”

אני חושב שאת התשובות גם אתם יודעים
גם אתם חוויתם את זה, נכון ?
מי שחווה מוזמן לרשום בתגובות…
גם אני ילד” !

מה לעשות עם הילד הפנימי ?

זה בסדר להתנהג כילד !

כולנו ילדים של החיים“,
שר אריק איינשטיין הנפלא ז”ל.

אני מזמין אתכם לקבל(1) את הילד הפנימי שבכם,
לחבק(2) אותו, לאהוב(3) אותו.
ולומר לו שגם כשאתם לוקחים ממנו את ההגה,
זה לא אומר שאתם אוהבים אותו פחות,
זה רק אומר שכרגע אתם בוחרים להגיב אחרת,
כבוגרים.

שמתם לב שיש לזה 3 שלבים ?
לקבל(1) את הילד הפנימי, לחבק(2) אותו, לאהוב(3) אותו.
והם בסדר הזה בדיוק.
חשוב קודם כל לקבל אותו.
עם כל החלקים שבו,
כל ההתנהגויות,
כל הכעסים,
וכל האהבות.
ואז לחבק, ולאהוב.
מהמקום הזה,
של קבלה.

כי יש זמנים של הילד
משחק, צחוק, אושר, ריקוד, ציור,…

ומה התפקיד של המבוגר האחראי ?

ויש זמנים ש”המבוגר האחראי”
נכנס לתפקיד
ובוחר את התגובה שלנו.

מי שהגיע עד כאן,
מוזמן להוסיף לתגובה שלו…
אני המבוגר האחראי” !

וזה לא סתם שאתם כותבים את זה !
זה נכנס לתת המודע שלכם !
זה משפיע כל התפקוד היומיומי שלכם !
זה נותן לכם שליטה על המחשבות, והפעולות והתגובות שלכם !
זה נותן לכם בחירה על החיים שלכם !
מוזמנים להוסיף בתגובה…
אני בוחר בי” !

איך מעבירים מ… הילד הפנימי ל … מבוגר האחראי ?

ואיך עושים את זה ?
איך עוצרים את הילד
ומעבירים את השליטה לבוגר ?

סימנים שהילד הפנימי בשליטה

אני ממליץ לשים לב לסימנים בהתנהגות שלנו
שאומרים שעכשיו הילד הוא שבשליטה.
כמו למשל,
הטון של הקול, הגובה של הקול, העוצמה של הקול,
תנועות ידיים גדולות ומוגזמות,
רקיעה ברגליים,
רגשות עזים, בכי היסטרי, צעקות, דחיפות,…

מעבר למבוגר האחראי

ולהיות במודעות כל הזמן לסימנים.

ולעצור.
והנה כמה אפשרויות מצוינות לשבירת מצב (Break State),
כפי שאנו קוראים לזה ב NLP

  1. לנשום עמוק 3 נשימות ולשחרר באנחה.
    אפשר תוך כדי גם למתוח כתפיים לאוזניים ולשחרר בנשיפה.
  2. לנער את הגוף.
  3. לצאת מהחדר לחצי דקה (התירוץ של “שירותים” תמיד עובד) ולחזור.
  4. לשטוף פנים.
  5. לשתות מים (מים ! לא קולה, ולא אלכוהול בבקשה) !
  • שמתם לב שכל האפשרויות הן פשוטות וניתנות לביצוע על ידי כל אחד, בכל זמן ?!
    זו בדיוק הכוונה.
    שתהיינה כמה שיותר אפשרויות, וכמה שיותר קלות ליישום מיידי.
    אתם רוצים את זה בכל מצב בחיים ולכל נושא !
    שתהיינה לכם כמה שיותר אפשרויות, וכמה שיותר קלות ליישום מיידי.

ואז להסתכל על המצב מחדש
בעיניים של עמדה שלישית,
ניטרלי לחלוטין.
או לפחות עמדה שנייה,
איך בן השיח שלי רואה את המצב ?

ואז להכנס לעמדה הראשונה, אני,
הבוגר !
ולבחור מחדש את התגובה שלי.

אני מבטיח לכם תוצאה מדהימה
ומשוב מאדדד חיובי מהסביבה !

ומה אם זה לא עובד ?
חזרתיות היא אם כל המיומנויות” !
לתרגל שוב ושוב.

בהתחלה תשימו לב שנכנסתם ל”ילד”, יום אחרי.
בפעם אחרת ייקח לכם 5 שעות אחרי האירוע, עד שתבינו ששוב הילד שלט.
בפעם הבאה זה כבר יתקצר לחצי שעה, אחרי שנרגעתם מעט.

נקודת המפנה – המבוגר האחראי יכול “לקחת פיקוד”

ויום אחד, יום מופלא ונפלא,
אתם תעמדו באמצע הסצינה
ותעצרו !
כל החיים שלכם יעצרו.
תהיה תחושה
כאילו הכל מאט
ואתם מסתכל על הסצינה בהילוך איטי.

ואתם תבחרו !
להמשיך בתבנית הקבועה (והדפוקה),
או לבנות תבנית חדשה,
שתשרת אותי טוב יותר.

שימו לב היטב לרגע הזה,
זהו רגע מכונן
שישפיע על שארית חייכם
בצורה עמוקהההה ביותר !

תבחרו טוב
תבחרו בחיים
חיים כבוגר אחראי
שיודע גם
(מתוך בחירה)
ליהנות עם הילד הפנימי.

אחרית דבר

אז לא !
הילד הוא לא הבעיה !
הוא הפתרון !
הפתרון הוא “לעשות שולם” עם הילד הפנימי !
ולתת לו לשחק
כשמתאים לנו.

ובשאר הזמן,
להיות בוגרים
אחראים, רציניים, שקדנים, מסורים, אוהבים

ואם כל זה דיבר אליכם
ואתם במסע
אני מזמין אתכם להצטרף אלינו
להתפתחות אישית
ועזרה לאחרים במסע שלהם
בקורס להכשרת מטפלי ריבלנסינג לאיזון גוף-נפש
שבו תעברו תהליך אישי התפתחותי מטורף
ותקבלו כלים אפקטיביים ומנוסים בשטח לעזור לאחרים

מוזמנים להסתקרן
ולבדוק מה זו ההכשרה למטפלי ריבלנסינג לאיזון גוף-נפש.
לפרטים, לחצו כאן

מה הלאה ?  

ואם הגעת עד כאן
ויש בך החלטה ברורה
להשתפר בחיים !
וללמוד דברים חדשים ומעניינים,
זה הזמן לכתוב בתגובות
אני מקשיב ולומד !

עד כמה מצאת את עצמך כאן ?
עד כמה זה דיבר אליכם ?
מה עוד אתם עושים ?

עוד על הקשבה והתפתחות אישית, בקורס להכשרת מטפלי ריבלנסינג לאיזון גוף-נפש

איפה זה נגע לכם ?
ומוזמנים לשתף עד כמה זה אפקטיבי עבורכם בחיים ♥

והכי חשוב… מה תיישמו ?

קראת, נהנית, ולא התחלת לבצע ?
רוצה עזרה ?

יש לך משהו אחר שמפריע לך ?
רוצה שינוי ?
רוצה לדבר על זה ?
אשמח לעזור  ♥
אפשר ליצור קשר, בלחיצה כאן

העלה בכם רצון לדבר ?
מוזמנים להתקשר ולתאם עכשיו את טיפול הריבלנסינג / NLP שלכם…
בלחיצה כאן

ומה זה טיפול ריבלנסינג לאיזון גוף-נפש, תוכלו לקרוא ולראות סרטון הדגמה בלחיצה כאן

המאמר הזה נגע גם לך ?
יש לך תחושה נפלאה ותובנות שאת.ה רוצה לשתף אתנו ?
זה המקום !
אשמח לשמוע מה הסיפור הזה העלה לכם ♥

אהבת ?!
אז בטח שתאהב גם את…

האם המאמר הזה דיבר אליכם ?

אשמח לתגובות ורשמים.

מאחל לך בריאות ואריכות ימים ♥

שמחה ואהבה וחיבוק, נחשון 💚


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *