דלג לתוכן

איך נשימה עמוקה מסייעת לשחרור שרירים והורדת מתחים

שייך למדורים:

תרגיל…

שבו זקופים, הניחו כף יד שמאל על הבטן וכף יד ימין על הצלעות מהצד מתחת לבית השחי.

קחו מספר נשימות עמוקות לבטן וכשהיא מלאה המשיכו גם לבית החזה.

תחושו את הגוף מתרחב ונפתח בשאיפה(הכנסת האוויר) ומתכווץ פנימה בנשיפה(הוצאת האוויר).

הסבר…

כשאנו שואפים, השרירים נמתחים לאפשר הגדלת נפח הריאות. (חלקם נמתחים כדי להגדיל את נפח הריאות).

כשאנו נושפים השרירים מרפים והגוף מתכווץ חזרה פנימה למצב מנוחה.

כך הנשימה העמוקה מפעילה מספר גדול של שרירים.מותחת ומרפה אותם.

"חוק פרנק-סטרלינג של הלב" קובע כי ככל ששריר נמתח יותר, כך הוא מתכווץ חזק יותר. וכך הוא גם מרפה טוב יותר.

החוק הזה נמצא רלוונטי גם לגבי כל השרירים.

כך שנשימה עמוקה מותחת את השרירים ומאפשרת להם יכולת כיווץ חזקה יותר והרפיה טובה יותר בזמן המנוחה.

הרפיה טובה יותר פירושה… הורדת המתח בגוף!!!

והיות ואנו יודעים שגוף ונפש הם שני היבטים של אותו אחד שאנחנו, והם משפיעים זה על זה…

זה אומר – פחות מתח בחיים!!!

יש עוד דברים נפלאים שקורים בנשימה עמוקה, ונספר עליהם בקרוב הישארו מחוברים ונשמו עמוק!

בתמונה, נשימה עמוקה והרפיה בתוך תנוחה מאפשרים שהייה ארוכה, הארכת השרירים וחיזוקם…

שמחה ואהבה, נחשון


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *