דלג לתוכן

חלבון מלא – מה ואיך

שייך למדורים:

ארוחת חלבונים זה דבר נפלא ! אבל… אם לא אוכלים חלבון מלא, אז הכל הופך לשומן !

אחד הדברים החשובים ביותר לדעתי שאני מעביר בהרצאת התזונה הוא -מה זה חלבון מלא ואיך לדאוג שהארוחה שלנו תכיל אותו ?!

חלבונים הם אבני הבנין של הגוף ומשמשים להרכבת מולקולות המשמשות בכל התהליכים בגופינו. אין ספק שכולנו יודעים שאנו צריכים חלבונים. כולם גם יודעים שהחלבונים מורכבים מאבני בנין קטנות הנקראות… חומצות אמינו !

יש 22 חומצות אמינו שאנו צריכים. מתוכן 20 חומצות נדרשות להרכבת חלבונים את רוב חומצות האמינו הגוף שלנו יודע לייצר לבד, או לאגור ולשלוף כשנדרש מהמחסן. אבל… 9 חומצות אמינו אנו נדרשים לספק יחד בכל ארוחה, אחרת הגוף אינו יכול להרכיב חלבון ! ואם 9 חומצות האמינו הללו נוכחות, הרי שאנו אומרים שיש לנו… – חלבון מלא !

אז איך מרכיבים ארוחה שיהיו בה 9 חומצות האמינו החמקמקות הללו, קרי ארוחת חלבון מלא ?!

האמת שיש מספר צירופים פשוטים שמכילים את ה 9. אם מכירים אותם קל מאד לבנות ארוחה שתהיה, משביעה, בריאה, והעיקר… שניתן לבנות ממנה חלבון. זה אומר למשל שאם אני אוכל אורז לבדו, או עדשים לבדם, זו תהיה ארוחת פחמימות.
אבל… אם אני אגדיל את הארוחה, ואוסיף לה את העדשים/אורז (בהתאמה לעיל), אז אקבל ארוחת חלבון !

הבנתם את זה ? אני אוכל יותר, ומשמין פחות !

אז מה הצירופים 

  1. דגנים + קטניות = אורז (בסמטי / מלא / בר / משולב) / בורגול / קוסקוס / … + עדשים / מאש / שעועית / חומוס / …
    לדוגמא – מג'דרה !    המאכלים הכי עממיים, בריאים וטעימים 🙂
  2. דגני בוקר (מלא) + חלב
  3. לחם (מלא) + גבינה לבנה ! כן,כן, ממש הסנדוויץ' לילד לבית הספר !
  4. סויה – פתיתים / טופו / פולים
  5. קינואה

כן, סויה, קינואה מיוחדים בכך שאינם צריכים תוספת. הם לבד נותנים חלבון מלא.
אבל, שימו לב לא לאכול את ה"טבעול"ים למיניהם. זה מזון מעובד, עתיר בשלל דברים שאתם לא רוצים בגוף.

 

המלצות לארוחות חלבון מלא תמצאו במאמרים שלי על…
מרק ירקות – טעים ובריא,

ארוחת טחינה גולמית וירקות,

ארוחת בוקר טעימה, מזינה ובריאה .

בתיאבון ♥

 

האם המאמר הזה דיבר אליכם ?

אשמח לתגובות ורשמים.

מאחל לך בריאות ואריכות ימים ♥

שמחה ואהבה, נחשון


סגור לתגובות.