דלג לתוכן

ארוחת בוקר טעימה, מזינה ובריאה

שייך למדורים:

ברוב הבקרים אני אוכל את ארוחת הבוקר הזו… !

במשך שנים אני מתאים את ארוחת הבוקר שלי לבריאות ולנטיות הלב שלי. היא עברה תהפוכות והתייצבה בשנים האחרונות. ואז הגיע הטרנד של "מזון על"   "Super food"… 🙂 אז העשרתי את הארוחה בעוד כמה רכיבים. והיד עוד נטויה… (מישהו אמר ספירולינה?)

קודם כל …  למה חשוב לאכול ארוחת בוקר ?

  • כי משם אתם מתניעים את כל המערכות שלכם ליום חדש
  • כדי שלא תגיעו לצהרים מזי רעב ותזללו יותר ממה שבריא לכם
  • משמעות ארוחת בוקר באנגלית (BreakFast), היא לשבור את הצום ! אתם שוברים את הצום של הלילה ופותחים יום חדש. אחרי שמערכת העיכול שלכם התנקתה בלילה והתפנתה בבוקר, היא מוכנה לעבודה ומתניעים אותה במשהו קל לעיכול
  • כדי ליצור סדר ביום שלכם ובפרט בארוחות שלכם
  • כי זה טעים ובריא (הארוחה הזו. לא קונטיננטלית או אמריקאית/אנגלית/…)

מתי לאכול ארוחת בוקר ?

אני ממליץ לאכול קצת אחרי שקמים ואחרי פעילות גופנית קלה. (תלמידי היוגה שלי חולקים עלי לגבי הגדרת פעילות גופנית "קלה"…)
אני אוכל ארוחת בוקר אחרי תרגול היוגה של הבוקר.

סדר הבוקר שלי הוא…
קם מהמיטה והולך להתפנות, לשטוף ידיים ופנים, לצחצח שיניים.
מכין ארוחת בוקר חמה, כפי שיתואר בהמשך, מכסה אותה, והולך לתרגל יוגה במשך 15-30 דקות.
משלים את הכנת ארוחת הבוקר וסועד את ליבי וקיבתי.
שימו לב שרק הרכיבים של יוגורט/חלב סויה, חמוציות דורשים מקרר. כל שאר הרכיבים זמינים על השיש או בארון בהישג יד.
ואת כל הרכיבים אני קונה בשופרסל ולא בית טבע. כלומר, במסגרת הקניות הרגילות לבית ובמחירים שפויים.
ובתה של הבוקר(וכל היום) אני שם גוז'י בריז, שבחליטה טובים לי, יחד עם תה קמומיל.

ומה אני שם בצלחת ?

  • בשלב הראשון…
  1. קוואקר (שיבולת שועל)
  2. 5 אגוזים(מה שבא לי) טבעיים(לא קלוי/ממולח/…) / שקדים. אגוזי בונדוק/קשיו/ברזיל
  3. חמוציות, לא ממותקות – מזון על
  4. זרעי צ'יה – מזון על
  5. זרעי פשתן – מזון על
  6. גרנולה. פשוטה שקונה בשופרסל. "ששון הקולה" או כל אחרת שבמבצע…
  7. דגני בוקר מחיטה מלאה. מה שבא לי לפי הטעם והעונה
  8. מים רותחים, עד גובה הרכיבים היבשים בצלחת

את כל הטוב הזה אני מכסה לשימור החום ולהאריך את תהליך ה"בישול" וגם נגד זבובים,  והולך לתרגל יוגה

  • בשלב השני אני מוסיף… (לאחר 15-30 דקות של יוגה)
  1. יוגורט פרו ביוטי ולא ממותק/חלב סויה לא ממותק
  2. פרי טרי – בננה / אגס / תפוח
  3. כפית דבש. איכותי ככל שאפשר. (לא כמו בתמונה. אמרתי שאני משתפר עם הזמן…)

בתיאבון  :-)

ארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום !   לא לדלג עליה !  להקפיד על איכות המוצרים בכל המזון שמזין אתכם !  גופי הוא מקדש הנשמה שלי, אני מתייחס אליו בהתאם ♥

קישור מומלץ…
9 מזונות-על שכדאי להכניס לתפריט היומי

מה המאמר הזה אמר לך ?  האם חידשתי לך ?  מה תשנה בחיים שלך, החל מרגע זה  ?

אשמח לתגובות ורשמים

מאחל לך בריאות ואריכות ימים ♥

שמחה ואהבה, נחשון


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *